Ota yhteyttä

Peluurin auttava puhelin  0800 100 101, arkisin klo 12-18
Ajanvaraukset ja muutokset hoidolliseen keskusteluun helsinkiläisille ja vantaalaisille, puh. 040 152 3918 arkisin klo 12-14

Puhu asiakastyöntekijämme kanssa omasta tai läheisesi pelaamisesta

Soita Peluurin auttavaan puhelimeen 0800 100 101

Olemme tavoitettavissa arkisin klo 12–18, maanantaisin myös ruotsiksi.

Peluurin auttava puhelin palvelee, kun oma tai läheisen pelaaminen askarruttaa. Auttavan puhelimen kautta voit kysyä peliongelmasta, pelaamisen rajoittamisesta tai lopettamisesta, tuki- ja hoitovaihtoehdoista tai mistä tahansa peliongelmaan liittyvästä. Puheluihin vastaa peliongelman tunteva ammattitaitoinen henkilöstömme. Keskustelu on luottamuksellista: työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus kaikista käsitellyistä asioista.

Chattaa kanssamme

Anonyymi chat-palvelu on tarkoitettu samoista asioista keskusteluun työntekijän kanssa kuin auttava puhelinkin. Pääset chattiin osoitteessa www.peluuri.fi. Chat-ruutu näkyy sivuston etusivun oikeassa alanurkassa sen ollessa auki.

Lähetä kysymys Peluurin eNeuvontaan

Peluurin eNeuvontaan voit lähettää asiantuntijoille kysymyksiä pelaamisesta. eNeuvonta antaa tietoa ja tukea, josta voi olla apua pelaamisen tai sen aiheuttamien haittojen vähentämisessä. eNeuvonta kertoo myös, miten voit hakeutua hoitopalveluihin ja voit lähettää kysymyksesi myös ruotsiksi. Saat vastauksen yleensä muutaman arkipäivän sisällä. Kysymykset voit lähettää tänne.

Keskustele vertaispuhelimessa

Sekä pelaajat että läheiset voivat keskustella puhelimitse koulutetun vapaaehtoisen kanssa. Hänellä on samanlainen vaitiolovelvollisuus kuin työntekijöilläkin.

Voit sopia keskusteluajan soittamalla Peluurin auttavaan puhelimeen (0800 100 101, arkisin klo 12-18) tai lähettämällä lomakkeen Pelirajat´on verkkosivuilla.

Pääkaupunkiseudulla voit myös

Tulla käymään tieto- ja tukipiste Tilttiin

Peliklinikan yhteydessä Helsingin Hakaniemessä sijaitseva Tiltti on pelihaittoihin keskittyvä tieto- ja tukipiste, jonka pelivapaassa kahvila- ja oleskelutilassa voit pohtia suhdettasi omaan pelaamiseen yhdessä työntekijän tai vertaisen kanssa.

Tiltissä on avoimet ovet maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 15–18.  Lisäksi perjantaisin järjestetään erilaista ryhmätoimintaa kuten esimerkiksi retkiä.

Aukioloajat ja tapahtumat löydät täältä. Tulo-ohjeet Tilttiin löydät täältä.

Peliklinikan päivystysvastaanotto

Peliklinikan päivystysvastaanotto on ti klo 8-10 ja to klo 15-17. osoitteessa Siltasaarenkatu 12 A, 6.krs. Päivystysvastaanotolle voi
tulla ilman ajanvarausta. Vastaanotolle saapuvien lukumäärästä riippuen omaa vuoroa saattaa joutua odottamaan.Päivystys on tarkoitettu kaikille omasta tai läheisen pelaamisesta huolestuneille helsinkiläisille ja vantaalaisille yli 18-vuotiaille, jotka haluavat keskustella psykologin tai sosiaaliterapeutin kanssa. Vastaanotolle voi tulla yksin tai yhdessä läheisen tai muun tukihenkilön kanssa. Päivystysvastaanotto tarjoaa kertaluontoisesti tukea ja neuvoja omasta tai toisen pelaamisesta huolestuneille.

Hoidollinen keskustelu helsinkiläisille ja vantaalaisille

Jos olet yli 18-vuotias ja asut Helsingissä tai Vantaalla, voit päästä Peliklinikan maksuttomaan hoidolliseen keskusteluun psykologin tai sosiaaliterapeutin kanssa.

Ajanvaraus arkisin klo 12-14,  puh. 040 152 3918.

Peliklinikan muut yhteystiedot

Peliklinikkaa koskevien haastattelujen ja kommenttien osalta voit ottaa suoraan yhteyttä Peluurin kehittämispäällikkö Mari Pajulaan.

Mari Pajula
Kehittämispäällikkö, Peluuri
Puh. 040 760 8507
mari.pajula [ät] peluuri.fi
Corinne Björkenheim
Projektipäällikkö
Puh. 040 175 8244
corinne.bjorkenheim [ät] hus.fi

Peliklinikka kartalla

Siltasaarenkatu 12 A, 6 krs